Natrafil som na jedno video. Dosť zvláštne. Ide o reklamu potravinového reťazca v Nemecku Edeka ku dňu matiek. Skupina Edeka Group je najväčšou nemeckou supermarketovou spoločnosťou s 20,3% podielom na trhu (originál reklama je TU a verzia s prekladom TU).
Pozrel som si toto video a to, čo som si všimol, bolo:
- Rozpor medzi obrazom a textom
- Podmanivá hudba
- Vystupujú tam len otcovia belosi
- Sú zobrazení len v situáciách keď sa im nedarí, nekonali najlepšie v danej chvíli, sú bezradní, nevšímaví, …
- Sú zobrazení len v situáciách, ktorých naše ženy a matky našich detí zvládajú lepšie ako my
- Zábery silne znevažujú konanie otcov/mužov.
Moje úvahy:
- Ak sa v reklame porovnávajú produkty rôznych spoločností, je to neetické. Prečo však v tejto reklame porovnávajú mužov a ženy (otcov a matky), keď je to neporovnateľné? Mama aj otec majú v rodine nezastupiteľné miesto. Zaujímavé, že v tomto videu, skôr vybrali situácie, ktoré sú pre mami prirodzenejšie, a tým poukázali na neschopnosť octov v týchto situáciách. Otcovia skôr inklinujú k vytvoreniu bezpečného prostredia a zabezpečenia rodiny. Každý v rodine má svoju rolu, postavenie.
- To čo sa deje v západnej Európe sa skôr, či neskôr objaví aj u nás. Máme čas sa na to pripraviť a zastaviť tento deštrukčný proces. Určite existujú spôsoby, ako to urobiť, aby sme to nedopustili. Teraz stačí, aby sme sa zjednotili a podporovali tradičné hodnoty. Boli obozretní v tom, že tieto aktivity sú pre nás bežných a normálnych ľudí nebezpečné a vytvárajú do budúcna veľké problémy pre ďalšie naše generácie.
- Začínajú sa objavovať reklamy, ktoré nepropagujú výrobok, ale šíria určité „posolstvo“, namierené proti niekomu (väčšinou proti tomu a tým, ktorí predstavujú väčšinovú a normálnu časť spoločnosti). Pozrite v akom svetle sú prezentovaní belosi a v akom černosi v tomto videu. Z nejakého pre mňa neznámeho dôvodu sa veľké korporácie angažujú v týchto témach.
- EÚ robí propagáciu aktivitám, ktoré sú pre spoločnosť (nás bežných ľudí) z dlhodobého hľadiska nebezpečné alebo degeneratívne (migranti, LGBTI). Napr. Priamo Európsky parlament má na svojom FB túto reklamu na blížiace sa voľby, čím aj propaguje bytosti, ktoré sú stratené a pomýlené. Naopak, EÚ necháva bez povšimnutia a podpory základy súčasnej spoločnosti (tradičná rodina, vlastenectvo a ich ochrana).
- Video ku „dňu matiek“ nehľadá, nepoukazuje na to, čo sú silné stránky matiek, žien a čo jedinečné matky do rodiny prinášajú ani nepoukazuje na to, ako vzájomne v prospech celej rodiny môžu mamy a otcovia spolupracovať a využívať v prospech celku svoje silné stránky. Naopak! Uplatňujú na nás „rozdeľuj a panuj“. Keď sa necháme rozdeliť, budú si môcť ľahšie s nami robiť, čo chcú. A to by bolo škoda.
Celá debata | RSS tejto debaty